Årlig besparelse på ca. kr. 1.000.000,-

Besparelsen er opnået ved at insource design af emballager!

Udvikling af nyt koncept GOMA

Et glimt ind i Troldmandens værksted – Mads Odgaard skaber en ny grydeserie!

Markedsføring af GOMA

Vi udnytter alle højtider og mærkedage til at bringe gryderne i kog!

Udvikling af flere nye brands...

Det gælder om at skabe genkendelighed og møde målgruppen i øjenhøjde!

IT-/Marketing ansvarlig

hos A-L Isenkram en gros A-S

(2000.06 – 2011.10)

International grossistvirksomhed med B2B salg til detail- og faghandlere i isenkrambranchen.

15-20 medarbejdere og en omsætning på et to- til trecifret millionbeløb.

Opgaver

Insourcing af emballage design til ca. 100 nye produkter der produceres og importeres fra Østen hvert forår. Herunder produktfotografering i digitalt studie med regi og fotostil tilpasset hvert enkelt brand.

Udvikling, design og launch af nye koncepter og private labels til kunder som Kop & Kande, Imerco, COOP og Dansk Supermarked.

Udvikling af GOMA konceptet, der gav mig mulighed for at arbejde sammen med designer og formgiver Mads Odgaard – samt instruktøren Steen Dongo fra PictureWise, som jeg nu har arbejdet sammen med flere gange.

Resultater

Årlig besparelse på ca. kr. 1.000.000,- i emballagedesign

Omsætningsvækst på 310%

Højeste bruttofortjeneste 17,4 mio

Emballage design
Udvikling af emballager til cookware og andre isenkram produkter ud fra designskabeloner og -linjer til private labels som Aldente, Cook&Baker, Cook’nBake, Casa, Wine’nDine, SpotOn, Mads Stage, Trend, Casmus, Rasmus Klump og GOMA. Opmåling af stanseform og rentegning af diverse logoer og skitser.

Udarbejdelse af danske brugervejledninger og oversættelse af garanti og reklamationsbeviser.

Produktfotografering
Jeg optager digitale produktfotos i mørklagt studie med korrekt belysning og regi i forhold hvert enkelt brand og fotostil. Studiet består af mit Canon EOS digitalkamera, studielamper og reflektorer samt ophæng med forskellige baggrunde.

Efterfølgende behandles optagelserne i Adobe Photoshop og Lightroom, ligesom RAW filerne importeres ved hjælp af Capture One software fra Phase One.

Koncepter og private labels
Jeg udvikler og skaber koncepter til f.eks. private labels, hvilket gør produkterne genkendelige i markedsføringen og usammenlignelige når det drejer sig om private labels. For at sikre den røde tråd i alt materialer udarbejder jeg en komplet designmanual til hvert koncept, hvilket gør det lettere for andre designere at udvikle materiale til konceptet.

At skabe genkendelighed i markedsføringen er essentielt for at sikre en høj ROI (return on investment) – annoncekronerne kan let være spildt hvis ikke man er konsekvent i udtrykket, uanset hvor man eksponerer sit brand.

Mads Odgaard
Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med designer og formgiver Mads Odgaard i forbindelse med tilblivelsen af en grydeserie i GOMA konceptet, hvilket er et brand som jeg har tegnet fra bunden.

Det var et rigtigt spændende projekt hvilket jeg ser tilbage på med glæde, hver gang jeg steger en rød bøf på min belægningsfrie stegepande.

PictureWise
I forbindelse med lanceringen af GOMA lavede vi et TV-spot med designeren Mads Odgaard. PictureWise stod for produktionen af spottet som blev optaget i Mads’ lejlighed i København. Steen Dongo var instruktør på produktionen – og jeg har sidenhen arbejdet sammen med Steen og PIctureWise flere gange ifm. produktion af video.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.