IT-/Marketing ansvarlig
hos A-L Isenkram en gros A-S
(2000.06 – 2011.10)
International grossistvirksomhed med B2B salg til detail- og faghandlere i isenkrambranchen.
15-20 medarbejdere og en omsætning på et to- til trecifret millionbeløb.
Opgaver
Insourcing af emballage design til ca. 100 nye produkter der produceres og importeres fra Østen hvert forår. Herunder produktfotografering i digitalt studie med regi og fotostil tilpasset hvert enkelt brand.
Udvikling, design og launch af nye koncepter og private labels til kunder som Kop & Kande, Imerco, COOP og Dansk Supermarked.
Udvikling af GOMA konceptet, der gav mig mulighed for at arbejde sammen med designer og formgiver Mads Odgaard – samt instruktøren Steen Dongo fra PictureWise, som jeg nu har arbejdet sammen med flere gange.
Resultater
Årlig besparelse på ca. kr. 1.000.000,- i emballagedesign
Omsætningsvækst på 310%
Højeste bruttofortjeneste 17,4 mio
Emballage design
Udarbejdelse af danske brugervejledninger og oversættelse af garanti og reklamationsbeviser.
Produktfotografering
Efterfølgende behandles optagelserne i Adobe Photoshop og Lightroom, ligesom RAW filerne importeres ved hjælp af Capture One software fra Phase One.
Koncepter og private labels
At skabe genkendelighed i markedsføringen er essentielt for at sikre en høj ROI (return on investment) – annoncekronerne kan let være spildt hvis ikke man er konsekvent i udtrykket, uanset hvor man eksponerer sit brand.
Mads Odgaard
Det var et rigtigt spændende projekt hvilket jeg ser tilbage på med glæde, hver gang jeg steger en rød bøf på min belægningsfrie stegepande.