Marketingchef
hos skuub
(2017.06 – 2017.12)
Handelsvirksomhed med salg af reklameartikler direkte til slutbruger.
skuub er en del af MultiMarketing der beskæftiger 30-35 medarbejdere og har en samlet årlig omsætning på et tocifret millionbeløb.
Opgaver
Udvikling af nyt corporate brand med tilhørende visuel identitet, website og profiler på de sociale medier.
Implementering af brugervenlig website samt strategi for at samle virksomhedens forskellige webshops for at ensrette markedsføringen.
Resultater
3000+ følgere på ny facebook profilside
Corporate brand
Din virksomheds identitet er vigtig for effekten af dit markedsføring budget. Hvordan opfatter dine kunder din forretning og dine produkter. Sælger du varer eller serviceydelser af særlig høj kvalitet, eller fokuserer du på at kunne tilbyde et prisbilligt produkt – hvilke signaler sender du til dine kunder. Er der sammenhæng mellem visitkort, butiksrude, messestand, påklædning, firmabiler, emballager, annoncer, brochurer, merchandise, webside, webshop, facebookside og LinkedIn profil – og ikke mindst de ydelser eller produkter du sælger?
Visuel identitet
Den visuelle identitet består først og fremmest af dit logo – men også skrifttyper og farver har stor betydning for de signaler som du sender til dine kunder og øvrige interessenter – og ikke mindst hvordan de opfatter dem. Genkendelighed er vejen til succes, så jo mere simpelt det kan laves jo bedre – Less is More!
Det er således vigtigt at du tænker ind hvilke steder dit logo skal anvendes allerede når det skal udvikles. Det skal fungere både i farver, gråtoner og sort/hvid – og skal du f.eks. bruge det på firmabilen eller i butikvinduet skal det kunne skæres ud i folie.
Den røde tråd
Genkendelighed er “et must” i din markedsføring – dine kunder skal kunne se at det er din virksomhed uanset hvor du møder dem. Derfor er det vigtigt at der går en rød tråd igennem al din markedsføring på tværs af medier og det materiale som du får udviklet. Ofte har du kun få sekunder til at påvirke kunden, når de bladrer i avisen eller scroller igennem nyhedsstrømmen på facebook eller LinkedIn – eller måske når du møder dem i trafikken.